مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 13:162023-09-12اقتصادي

تولید انبوه گیاهان همسان توسط دانش بنیان ها در یزد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، محمدرضا غفاریان پیش از ظهر امروز در جمع برخی خبرنگاران حاضر شد و اظهار کرد: با اجرای هدفمند عملیات کشت بافت، گیاهان خیار، انار و سیب توسط متخصصان بخش خصوصی و بر طبق استراتژی های اصلاحی، مراحل استقرار، پرآوری، ریشه زایی و سازگاری این سه واریته در حال انجام است.

وی افزود: تولید انبوه گیاهان همسان از ارقام ذکر شده، پس از تست عملکرد در شرایط آب و هوایی یزد با تایید نهایی برای کشت در گلخانه ها و باغات کشاورزی فرستاده می شود.

مدیر جهاد کشاورزی یزد از تکثیر و ازدیاد گونه های مقاوم و در حال انقراض به عنوان یکی از کاربرد های مهم تکنیک کشت بافت یاد کرد و گفت: در انار با استفاده از جوانه جانبی و انتهایی به طور موفقیت آمیز برای تکثیر گیاه در شرایط درون شیشه ای استفاده شده و ارقام سازگار در گلخانه به زمین کشاورزی منتقل شده است.

غفاریان با بیان این که نهال های خیار پس از انتقال به گلخانه به گلدهی رسیده است، تصریح کرد: در خیار از گره و برگ دو لپه به عنوان ریزنمونه اولیه استفاده و موفقیت نهال ها به گلخانه انتقال داده شده، گلدهی و میوه دهی انجام گرفته است.

کشت بافت یکی از روش های مهندسی ژنتیک است که از طریق آن می توان با جدا کردن یک سلول یا بافتی از اندام های گیاهی (نوک شاخه، برگ و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید انبوه گیاهان همسان توسط دانش بنیان ها در یزد

تولید انبوه گیاهان همسان توسط دانش بنیان ها در یزد