مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 شهریور 1402 ساعت 08:352023-08-23بين الملل

یعقوب نیمرودی، جاسوس موساد و مسئول پروژه آب در ایران که بود؟


یعقوب نیمرودی، جاسوس موساد در ایران که به تازگی مُرد، گفته بود: «اگر یک روز به روزنامه نگاران اجازه دهند از کارهایی که ما در تهران کرده ایم مطلع شوند، - فارس پلاس؛ روایت روز - رسانه صهیونیستی هاآرتص نوشت: مرد ما در تهران: یاکو نیمرودی، تاجر و افسر سابق اطلاعاتی اسراییل در 97 سالگی مرد.

  گزارش هاآرتص از مرگ یاکو نیمرودی، جاسوس موساد در ایران یاکو نیمرودی که در ایران با نام یعقوب شناخته می شود، اولین افسر اطلاعاتی موساد در ایران است که در سال 1334 برای ایجاد ارتباط میان موساد و ساواک، از مرز ترکیه وارد ایران شده بود.

در دوران پهلوی، بسیاری از افرادی که با پوشش های اقتصادی وارد ایران می شدند، از افسران اطلاعاتی موساد بودند؛ بدون آنکه رژیم پهلوی یا حتی سازمان سیا، از حضور آن ها به عنوان افسر اطلاعاتی آگاه باشند.

اما نیمرودی به طور آشکار در ایران حضور داشت.

  در آن زمان با وجود اینکه بین ایران و اسراییل روابط دیپلتماتیک به طور کامل برقرار نبود، نیمرودی به مقامات بلندپایه رژیم پهلوی دسترسی داشت.

 در کتاب ارتباطات خطرناک ، نوشته اندرو کاکبرن که به بررسی روابط پنهان آمریکا و اسراییل پرداخته، آمده است: در آن روزها، یک سرهنگ در نیروی دفاعی اسراییل حقوق قابل توجهی دریافت نمی کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یعقوب نیمرودی، جاسوس موساد و مسئول پروژه آب در ایران که بود؟

یعقوب نیمرودی، جاسوس موساد و مسئول پروژه آب در ایران که بود؟