مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 شهریور 1402 ساعت 15:052023-08-30اقتصادي

تصمیمی فروزنده که چراغ راه بزرگترین واحد تولیدی خراسان جنوبی شد


بانی ابر واحد صنعتی خراسان جنوبی با گذشت حدود چهاردهه از راه اندازی کارخانه لاستیک سازی در مرکز خراسان جنوبی اکنون پس از طی کردن صخره ها و راه های پر فراز و نشیب تولید بر بلندای قله تولید این استان ایستاده است تا برای همیشه ماندگار بماند در تاریخ علم .

- خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ سرآغاز ایستادن ابر مرد صنعت خراسان جنوبی بعد از حدود چهار دهه طی کردن صخره های و ارتفاعات پر پیچ و خم و پر فراز و نشیب تولید به دوره های قرآن معتمدان بیرجندی برمی گردد که در دهه 60 برپا بود.

او و همدوره هایش در یکی از این دورهمی های نورانی تصمیم فروزنده و پر فروغ برای آینده صنعت خراسان جنوبی می گیرند و هر کدام سهمی اندک برای عملیاتی شدن این تصمیم کنار می گذارند تا این که با همراهی دیگر سهامداران که از 42 شهر کشور در این همراهی سهیم می شوند کارحانه ای تولیدی (لاستیک سازی بیرجند) یک هفته مانده به آغاز سال جدید (سال 67) با سرمایه اولیه 100 هزار تومان 4 هزار و 532 سهامدار تاسیس می شود.

با روشن این مشعل پرفروغ عملیات اجرایی احداث کارخانه نیز براساس موافقت اصولی صادره از وزارت صنایع با ظرفیت اسمی بیش از 500 تن از نیمه دوم سال 70 آغاز شد و هفت سال بعد هم در 19 مهر 1377 با صرف 350 میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و ارزبری 84 میلیون دلار به بهره برداری رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصمیمی فروزنده که چراغ راه بزرگترین واحد تولیدی خراسان جنوبی شد

تصمیمی فروزنده که چراغ راه بزرگترین واحد تولیدی خراسان جنوبی شد