مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 شهریور 1402 ساعت 17:502023-09-04پزشكي

66 درصد از مجموع بیماران مبتلا به صرع از گروه سنی کودکان هستند


عضو هیأت علمی گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بین نیم تا یک درصد کل جامعه دچار صرع هستند که از این میزان 66 درصد آنها و معادل دو سوم مجموع مبتلایان به این بیماری از گروه سنی کودکان هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، دکتر مهران بیرقی طوسی اظهار کرد: صرع بیماری شایعی در کودکان از بدو تولد تا 18 سال بوده و بین نیم تا یک درصد کل جامعه دچار صرع هستند و از این میزان دو سوم آنها و معادل 66 درصد مجموع مبتلایان به این بیماری از گروه سنی کودکان هستند.

فلوشیپ صرع و فوق تخصص بیماری های مغز و اعصاب کودکان تصریح کرد: بین 20 تا 30 درصد کودکان مبتلا به صرع مقاوم به درمان دارویی می شوند و این گروه از بیماران نیاز به اقدامات بیشتری جهت تشخیص دقیق تر و درمان بهتر دارند، برای این گروه در بیمارستان امام قائم(عج) اقداماتی همچون ویزیت و تست ltm   (نوار مغز طولانی با مانیتورینگ تصویری) انجام می شود و در کنار کارهای تصویربرداری مانند mri پیشرفته در مواردی تشخیص داده می شود که قابل جراحی هستند، این اقدامات در جهت تشخیص دقیق صرع و تشنج گرفته می شود تا که مناسبت ترین کار را در خصوص اقدامات درمانی و تجویزهای دارویی انجام دهیم.

دکتر بیرقی طوسی با بیان اینکه میزان ابتلا به صرع و شیوع تشنج در پسران کمی بیشتر از دختران بوده، اما تفاوت بالایی میان این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

66 درصد از مجموع بیماران مبتلا به صرع از گروه سنی کودکان هستند

66 درصد از مجموع بیماران مبتلا به صرع از گروه سنی کودکان هستند