مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 شهریور 1402 ساعت 15:502023-08-28سياسي

رابطه مستقیم خواص و ظهور منجی


آنهایی که تحمل سایه خورشید را ندارند آیا در عصر ظهور تحمل آفتاب عالمتاب وجود آن امام عادل و مجاهد و منتقم را خواهند داشت؟ - فارس پلاس؛ علی شعبانی در یادداشتی نوشت: بارها شنیده ایم که در روایات متعدد آمده است که از شرایط ظهور حضرت ولی عصر(عج) علیه السلام این است که 313 نفر از یاران خاص او آماده باشند تا حضرت را یاری کنند و تأکید شده که این یاران از مناطق مختلف دنیا در مکه جمع می شوند و در یک فرسخی این شهر به امام زمان ملحق می شوند و سپس حضرت در مکه اعلام ظهور می کنند و همین افراد از سوی حضرت به عنوان حاکمان و نمایندگان ایشان در سرزمین های مختلف جهان حکمرانی خواهند کرد.

با توصیفاتی که در باره صفات و ویژگی های یاران خاص امام عصر در روایات آمده است، مشخصا می توان گفت که آنها از میان خواص جامعه هستند.

امام صادق (ع ) می فرماید: آن گروه که قائم هنگام قیام خویش با او کار می کنند، نجیبان، قاضیان، حاکمان شرع، فقیهان و دین شناسانی هستند که (برکت و) مسحه الهی یافته اند؛ به گونه ای که هیچ حکمی بر آنان اشتباه نمی شود.

با این روایات می توان نتیجه گرفت، که از مهمترین شرایط تحقق حکومت مهدوی وجود یاوران و خواص با بصیرت است و شاید علت عدم تحقق یکی از شرایط اصلی ظهور، برخی خواص بی بصیرت و فاقد صلاحیت هستند؛ همان هایی که تاب و تحمل نایب او را هم ندارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رابطه مستقیم خواص و ظهور منجی

رابطه مستقیم خواص و ظهور منجی