مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 شهریور 1402 ساعت 21:002023-08-24پزشكي

ثبت 60 مورد ابتلا و 3 مورد مرگ ناشی از تب کریمه کنگو در کشور


تب کریمه کنگو بیماری ویروسی است که در سال 1387 در کشور تشخیص داده شد البته این بیماری از سال های دورتر نیز وجود داشت و از طریق ذبح دام، قطعه قطعه کردن لاشه دام، - تب کریمه کنگو بیماری ویروسی است که در سال 1387 در کشور تشخیص داده شد البته این بیماری از سال های دورتر نیز وجود داشت و از طریق ذبح دام، قطعه قطعه کردن لاشه دام، تماس با خون تازه حیوانات مبتلا و گزش کنه از بیماری های خطرناک قابل انتقال به انسان محسوب می شد.

رییس گروه پیشگیری و کنترل بیماری های قابل انتقال از حیوان به انسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 60 مورد ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو و 3 مورد مرگ و میر ناشی از این بیماری در کشور گزارش شده است.

  محمد رضا شیرزادی در گفت و گو با ایرنا افزود: تب کریمه کنگو بیماری ویروسی است که در سال 1387 در کشور تشخیص داده شد البته این بیماری از سال های دورتر نیز وجود داشت و از طریق ذبح دام، قطعه قطعه کردن لاشه دام، تماس با خون تازه حیوانات مبتلا و گزش کنه از بیماری های خطرناک قابل انتقال به انسان محسوب می شد.

  وی اظهار داشت: احتمال انتقال تب کریمه کنگو در افراد در هنگام ذبح یا پس از ذبح حیوان آلوده به دنبال تماس با پوست یا لاشه حیوان وجود دارد و ورود ویروس این بیماری به بدن در کمتر از 2 هفته، سه تا پنج روز شایع است به همین دلیل ضرو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت 60 مورد ابتلا و 3 مورد مرگ ناشی از تب کریمه کنگو در کشور

ثبت 60 مورد ابتلا و 3 مورد مرگ ناشی از تب کریمه کنگو در کشور