مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 شهریور 1402 ساعت 08:452023-09-21اقتصادي

تداوم وضعیت فعلی در فرش دستباف چیزی از این میراث گرانبها باقی نخواهد گذاشت


رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه یک نوگرایی و تغییر نگرش در حوزه فرش دستباف نیاز است، گفت: اگر به روش قبل ادامه دهیم، - ایسنا/کرمان رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه یک نوگرایی و تغییر نگرش در حوزه فرش دستباف نیاز است، گفت: اگر به روش قبل ادامه دهیم، وضعیت همینگونه خواهد بود و چیزی از این میراث گرانبها باقی نخواهد ماند.

سیدمهدی طبیب زاده صبح امروز 30 شهریورماه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی کرمان با موضوع بررسی مسائل صنعت فرش استان کرمان اظهار کرد: فرش کرمان جایگاه بسیار ویژه ای دارد و نگرش نویی نیاز دارد زیرا اگر به روش قبل ادامه دهیم، وضعیت همینگونه خواهد بود و چیزی از این میراث گرانبها باقی نخواهد ماند.

وی تصریح کرد: یک نوگرایی و تغییر نگرش در حوزه فرش دستباف باید صورت بگیرد؛ تولید سنتی باشد اما بازاریابی و برندسازی بایدبه صورت جدی دنبال و در حد ظرفیت به کار گرفته شود.

طبیب زاده بیان کرد: طی 15 سال گذشته تنها دو محموله فرش از گمرک استان کرمان خارج شده(بخشی از صادرات از گمرکات دیگر صورت می گیرد) و این نگران کننده است در حالی که کرمان خاستگاه فرش دستباف است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تداوم وضعیت فعلی در فرش دستباف چیزی از این میراث گرانبها باقی نخواهد گذاشت

تداوم وضعیت فعلی در فرش دستباف چیزی از این میراث گرانبها باقی نخواهد گذاشت