مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 14:202023-08-29سياسي

سفر هیئت نمایندگان کنگره آمریکا به ترکمنستان


در دیدار رییس مجلس ترکمنستان و هیئت نمایندگان کنگره آمریکا در مورد چشم انداز توسعه بیشتر همکاری های پارلمانی دو کشور بحث و بررسی صورت گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در دیدار دنیاگوزل گلمانوا رییس مجلس ترکمنستان و هیئت نمایندگان کنگره آمریکا که به منظور انجام یک سفر کاری وارد عشق آباد شده است، چشم انداز توسعه بیشتر همکاری های پارلمانی دو کشور مورد بحث و بررسی قرار داده شد.

رییس مجلس ترکمنستان با تاکید بر اهمیت ویژه ای که عشق آباد نسبت به تقویت روابط پارلمانی با آمریکا قائل است، این امر را عامل تاثیرگذار بر گفت وگوهای مستقیم بین دو کشور در زمینه های مختلف توصیف کرد.

در این  دیدار، میهمانان با ساختار و فعالیت های پارلمان ملی ترکمنستان آشنا شدند.

گفته شد که با استفاده از تجربیات مثبت جهانی، در حال حاضر در ترکمنستان پایگاه قوی حقوقی ایجاد شده است که به تحقق اصلاحات رهبری این کشور در ابعاد و زمینه های مختلف کمک می کند.

هیئت کنگره آمریکا بر اهمیت سیاست بی طرفی مثبتی که ترکمنستان دنبال می کند، تأکید و آن را ابزار مؤثر دیپلماسی پیشگیرانه برای تقویت صلح و امنیت جهانی عنوان کرد.

دو طرف با ارزیابی مثبت از سطح روابط دوجانبه و چندجانبه، از جمله در چارچوب سازمان های مهم بین المللی و منطقه ای، بر آمادگی خود جهت ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر هیئت نمایندگان کنگره آمریکا به ترکمنستان

سفر هیئت نمایندگان کنگره آمریکا به ترکمنستان