مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1402 ساعت 08:352023-09-02اجتماعي

قصه گویی و نمایش خلاق بهترین شیوه آموزش میراث ناملموس در موزه ها


در پژوهشی با عنوان طراحی و اعتبار سنجی الگوی آموزش میراث معنوی در موزه ؛ بهترین شیوه آموزش میراث ناملموس در موزه ها روش قصه گویی و نمایش خلاق مشارکتی اعلام شد.

- خبرگزاری مهر _ گروه جامعه؛ بهره گیری از روش های کارآمد در جهت یادگیری بهتر در موزه ضرورتی است که امروزه بیش از گذشته در آموزش دانش آموزان دبستانی احساس می شود.

موزه های زیادی در سال های اخیر در کشور تأسیس شده اند اما بیشتر این موزه ها همچنان همان جنبه نمایش آثار را مد نظر داشته و بر ضرورت نحوه آموزش صحیح و آزمودن روش های آموزشی جدید در کنار مدارس کم کاری می کنند.

دو مشکل اساسی در سیستم آموزشی موزه های ایران عبارتند: 1- بازدیدهای محدود، نامنظم و اغلب بدون هدف و برنامه از موزه؛ حال آنکه در برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران 1391، یکی از حوزه های آموزش و پرورش به یادگیری فرهنگ و هنر اختصاص دارد.

این حوزه از یادگیری به دنبال درک معنا و روابط بین پدیده ها، زیبایی شناسی و درک نشانه های جمال الهی و زیبایی شناسی در زمینه فرهنگی جامعه (شامل نمادها، آداب و رسوم، ارزش ها و اسطوره ها) و حفظ و تعالی آن است که در موزه قابل اجرا و کاربردی است.

2- عدم بکارگیری از شیوه های جدید آموزشی، از مجموع موزه های مختلف همچون باستان شناسی، هنر، علوم و فناوری، تاریخ طبیعی می توان گفت موزه های علوم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قصه گویی و نمایش خلاق بهترین شیوه آموزش میراث ناملموس در موزه ها

قصه گویی و نمایش خلاق بهترین شیوه آموزش میراث ناملموس در موزه ها