مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 شهریور 1402 ساعت 17:052023-09-06بين الملل

ابراز نگرانی روسیه از چرخش ارمنستان به سمت غرب


ارمنستان در ماه های گذشته در حال چرخش به سمت غرب است و هفته آینده میزبان یک رزمایش مشترک با آمریکاست و به همین خاطر سخنگوی کرملین با ابراز نگرانی از آن گفته روسیه از نزدیک این تحولات را رصد می کند.

- ارمنستان قرار است هفته آینده میزبان یک رزمایش نظامی مشترک با ایالات متحده آمریکا باشد، اتفاقی که روسیه آن را موجب نگرانی می داند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصرایران، وزارت دفاع ارمنستان روز چهارشنبه اعلام کرد که هدف از این رزمایش 10 روزه ( 11 تا 20 سپتامبر) که تحت عنوان ایگل پارتنر 2023  برگزار خواهد شد، آماده سازی نیروهای خود برای شرکت در ماموریت های بین المللی حفظ صلح است.

وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه ای اعلام کرد: در چارچوب آماده سازی برای ماموریت های حفظ صلح، واحدهایی که برای عملیات صلح بانی بین المللی آماده می شوند، اغلب در تمرین ها و آموزش های مشترک مشابه در کشورهای شریک شرکت می کنند.

سخنگوی ارتش آمریکا هم گفته که 85 نیروی نظامی آمریکایی به همراه 175 نیروی ارمنی در این رزمایش شرکت خواهند کرد.

  این سخنگو افزود که نیروهای آمریکایی  حاضر در این رزمایش - از جمله اعضای گارد ملی کانزاس که 20 سال سابقه همکاری آموزشی با ارمنستان دارد – با سلاح های سبک و تفنگ در این رزمایش حاضر خواهند شد و از تسلیحات سنگین استفاده نخواهند کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابراز نگرانی روسیه از چرخش ارمنستان به سمت غرب

ابراز نگرانی روسیه از چرخش ارمنستان به سمت غرب