مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1402 ساعت 18:302023-09-13پزشكي

درمان یک بیماری گوارشی با روشی جدید در هرمزگان


فوق تخصص گوارش دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: کیست 20 سانتیمتری ناحیه سر لوزالمعده بیماری که توان هضم غذا را نداشت با روش آندوسونوگرافی درمان و کیست بیمار با گذاشتن استنت تخلیه شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس،  حمیدرضا موسوی، فوق تخصص گوارش دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان امروز اظهار کرد: بیماری 45 ساله با کیست 20 سانتیمتری ناحیه سر لوزالمعده که توان هضم غذا را نداشت با روش آندوسونوگرافی درمان و کیست بیمار با گذاشتن استنت تخلیه شد.

دراین روش بیمار بدون نیاز به جراحی باز و پاره کردن شکم با دستگاه آندوسونوگرافی فقط در 10 دقیقه درمان می شود.

به گفته دکتر موسوی، این روش درمانی فقط در شهر های تهران و بندرعباس اجرا می شود و با توجه به وجود دستگاه آندوسونوگرافی در مرکز آموزشی درمانی پیامبر اعظم (ص) این عمل در استان هرمزگان و در بیمارستان شهید محمدی در دسترس بیماران است.

بنابر این گزارش، در عمل جراحی باز بیمار علاوه بر عوارض بیهوشی عمومی و جراحی باز که چندین ساعت طول می کشد ممکن است دچار عوارض بعد از عمل شده و همچنین بازگشت به شرایط عادی با تأخیر زمانی بیشتری است، اما در روش اندوسونوگرافی جدید عمل کمتر از 10 دقیقه، بدون بیهوشی عمومی است و بیمار خیلی زود می تواند فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرد و زمان بستری به حداقل زمان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان یک بیماری گوارشی با روشی جدید در هرمزگان

درمان یک بیماری گوارشی با روشی جدید در هرمزگان