مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 02:202023-09-17ورزشي

والیبال ایران به دنبال سومین طلا در هانگژو


تیم ملی والیبال ایران در یازدهمین حضور خود در بازی های آسیایی به دنبال کسب سومین عنوان قهرمانی متوالی خود در این رقابت ها است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، بازی های آسیایی رویدادی چند ورزشی قاره ای است که هر 4 سال یک بار از سوی شورای المپیک آسیا برگزار می شود.

این رویداد تا سال 1978 توسط فدراسیون بازی های آسیایی (AGF) برگزار می شد اما در نشست دهلی نو تصمیم گرفته شد که زیر نظر شورای المپیک آسیا (OCA) ساماندهی و برگزار شود.

بازی های آسیایی ازسوی کمیته بین المللی المپیک (IOC) به رسمیت شناخته می شود و به عنوان دومین رویداد بزرگ چند ورزشی پس از بازی های المپیک توصیف می شود.

نخستین دوره این بازی ها در سال 1951 میلادی در کشور هند و به میزبانی دهلی نو با حضور 489 ورزشکار از 11 کشور برگزار شد و امسال (2023) نوزدهمین دوره این بازی ها به میزبانی کشور چین و در شهر هانگژو در 40 رشته ورزشی از جمله والیبال برگزار می شود.

سومین دوره بازی های آسیایی سال 1958 میلادی در توکیو پایتخت ژاپن برگزار شد.

در این دوره یک هزار و 820 ورزشکار از 20 کشور آسیا شرکت کردند و مسابقات والیبال مردان برای نخستین بار به عنوان یکی از رشته های تیمی این بازی ها فعالیت خود را آغاز کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

والیبال ایران به دنبال سومین طلا در هانگژو

والیبال ایران به دنبال سومین طلا در هانگژو