مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 شهریور 1402 ساعت 12:552023-08-24سياسي

«استعمار» از نگاه دهه هشتادی ها؛ باید از تاریخ درس بگیریم


دهه هشتادی های بزرگترین پویش کتابخوانی هیس طوری، تحلیل و تعریفی ویژه از استعمار دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، اردوی گفت وگو محور پویش کتابخوانی هیس طوری به عنوان بزرگترین پویش کتابخوانی کشور غروب امروز پنجشنبه 2 شهریور با برگزاری مراسم اختتامیه، پایان می یابد اما آنچه از این پویش اهمیت دارد، آشنایی نوجوانان با حقیقت وجودی استعمار است.

به همین بهانه، گپ وگفتی با چند نفر از هیس طوری های این پویش داشتیم.

امیرمهدی عاشقی از اسلامشهر در مورد آموخته هایش از این اردو و از مجموع پویش می گوید: اگر از وقایع تلخ تاریخ درس نگیریم تکرار می شوند پس برای ممانعت از این اتفاق باید تاریخ را خوب مطالعه، تحلیل و بررسی کنیم.

وی که نوجوانی 17 ساله است، ادامه می دهد: پویش کتابخوانی هیس طوری نقاط تاریک تاریخ را برای ما روشن کرد و پرده از چهره بزک کرده غرب برداشت تا ذات حقیقی آن بر ملا شود.

این نوجوان اسلامشهری با اشاره به اینکه زیاده خواهی ویژگی مشترک همه استعمارگران است، اضافه می کند: جنگ و استعمار امروز، جنگ و استعمار فرهنگی است و تلاش دارد امید و ایمان مردمی را بگیرد که در نهایت به نابودی کشور منجر می شود به این ترتیب منابع به حق مردمی به دست و به کام دیگران خرج می شود؛ تنها راه نجات از این تله، آگاهی و بینشی است که کتا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«استعمار» از نگاه دهه هشتادی ها؛ باید از تاریخ درس بگیریم

«استعمار» از نگاه دهه هشتادی ها؛ باید از تاریخ درس بگیریم