مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 شهریور 1402 ساعت 00:302023-08-29سياسي

نتیجه آزمایش های «نجیب زاده ساسانی»


اصالت سنگ نقش برجسته ساسانی در آزمایش های میکروسکوپی تأیید شد.

با توجه به نشست کارشناسی 16 مرداد 1402، بیشتر صاحب نظران ساسانی و ساسانی پژوه موزه بریتانیا بر این نظرند که این اثر به دوره تاریخی ساسانی تعلق دارد.

- هرچند خاستگاه این سنگ نگاره هنوز مشخص نشده، اما این تشخیص داده شده است که سنگ نگاره مرد ساسانی به کوه های اطراف تخت جمشید و یا نقش رستم ارتباطی ندارد.

ملیحه مهدی آبادی که از طرف پژوهشکده حفاظت و مرمت پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، سرپرست تیم علمی است که نقش برجسته ساسانی را آزمایش کرده، در گفت وگو با ایسنا درباره آخرین یافته ها درباره نقش برجسته نجیب زاده ساسانی که پس از 35 سال به ایران بازگردانده شد، اظهار کرد: وقتی نقش برجسته ساسانی به موزه ملی ایران وارد شد و دوره قرنطینه را گذراند، رییس موزه ملی از پژوهشگاه میراث فرهنگی درخواست کرد اصالت سنجی این نقش برجسته را با توجه به ابهام ها و پرسش های مطرح شده انجام دهد که این کار به عهده پژوهشکده حفاظت و مرمت پژوهشگاه گذاشته شد.

او اضافه کرد: از ما خواسته شد پاسخ دو سؤال را پیدا کنیم؛ نخست این که ظاهراً در فضای مجازی شبهاتی مطرح شده بود مبنی بر این که این نقش برجسته، ترکیبی از رزین و خرده سنگ است که در قالب ریخته شده و تقلبی است و دیگر این که برخی پس از مشاهده عکس های نق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نتیجه آزمایش های «نجیب زاده ساسانی»

نتیجه آزمایش های «نجیب زاده ساسانی»