مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 11:302023-09-18سياسي

کاروانسرای عباس آباد تایباد ثبت جهانی شد


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تایباد گفت: کاروانسرای تاریخی عباس آباد در قالب «کاروانسراهای ایرانی» در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

- نظام الدین کارگزار در گفت وگو با خبرگزاری فارس در تایباد اظهار کرد: کاروانسرای تاریخی عباس آباد تایباد در قالب کاروانسراهای ایرانی در چهل و پنجمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو که در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، در حال برگزاری است، ثبت جهانی شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تایباد افزود: کاروانسرای عباس آباد تایباد، از آثار دوران تیموری است و در 26 کیلومتری جاده تایباد به تربت جام قرار دارد که 2 سال پیش توسط بازرس یونسکو بازدید شد.

وی ادامه داد: کاروانسرای عباس آباد تایباد در زمان رونق و آبادنی خود از جمله کاروانسراهای معتبر خراسان محسوب می شد و به دلیل فضاهای متعدد و امکانات رفاهی از اهمیت خاصی برخوردار بوده است.

کارگزار بیان کرد: امروزه این اثر تاریخی علاوه بر کاربری گردشگری به محلی برای علاقمندان به علم نجوم تبدیل شده و به علت دوری از فضای شهری و کم بودن آلودگی نوری، از آسمان زیبایی در شب برخوردار است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تایباد خاطرنشان کرد: کاروانسرای عباس آباد به شماره 2386 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و با ث


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاروانسرای عباس آباد تایباد ثبت جهانی شد

کاروانسرای عباس آباد تایباد ثبت جهانی شد