مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 18:202023-09-12اقتصادي

واکنش دلار به چراغ سبز آمریکا


با داغ شدن موضوع تبادل زندانیان و موافقت آمریکا با انتقال 6 میلیارد دلار از دارایی مسدود شده ایران به قطر، قیمت دلار و سکه در بازار امروز سه شنبه 21 شهریور ماه نزولی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک؛ اقتصادنیوز نوشت: بحث آزادسازی ارزهای بلوکه شده ایران و تبادل زندانیان دو تابعیتی ایرانی آمریکایی بار دیگر در فضای رسانه ها داغ شده است.

در حقیقت در سال های اخیر این دو موضوع از جمله موارد مورد گفتگوی میان ایران و غرب بوده است.

این دارایی ها به واسطه تحریم ها در کشورهایی نظیر عراق و کره جنوبی بلوکه شده بود تا اینکه در ماه های اخیر اخباری مبنی بر آزادسازی آنها منتشر شد.

البته این آزادسازی به صورت مستقیم نخواهد بود و دارایی های ارزی با انتقال به بانک های یکی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در اختیار بانک مرکزی ایران قرار خواهد گرفت.

به تازگی در خبرها آمده آمریکا با ایران به یک توافق دست پیدا کرده است و قرار است 6 میلیارد دلار از دارایی مسدود شده ایران از کره جنوبی به قطر منتقل شود.

در همین راستا اخباری در مورد آزادی زندانی ها هم مخابره شده است.

این توافق در واقع به این معنی است که بانک های اروپایی، خاورمیانه ای و آسیایی با تبدیل پول های مسدود شده ایران در کره جنوبی و انتقال آن به بانک مرکزی قطر که گفته می شود قرار است ایران از آن برای موارد بشرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش دلار به چراغ سبز آمریکا

واکنش دلار به چراغ سبز آمریکا