مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 شهریور 1402 ساعت 13:502023-09-05اجتماعي

مرمت قلعه تاریخی پارک ملی قمیشلو آغاز شد


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تیران و کرون از آغاز مرحله هفتم مرمت قلعه تاریخی قمیشلو خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محسن مظاهری اظهار داشت: مرحله هفتم مرمت قلعه تاریخی قمیشلو بااعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی میراث فرهنگی آغاز شد.

به گفته وی، قلعه و باغ تاریخی قمیشلو تیران از جمله آثار در تملک اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان است که در حال حاضر به عنوان پاسگاه محیط بانی مرکزی پارک ملی قمیشلو در اختیار اداره کل حفاظت محیط زیست قرار دارد که متأسفانه براثر بارش های سال گذشته خسارت های زیادی به آن وارد شده بود.

رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی شهرستان تیران و کرون افزود: در این مرحله مرمتی و با تأمین بودجه مرمت آن و همچنین انتخاب پیمانکار، سقف های حیاط ضلع غربی قلعه که در مجاورت شاه نشین قلعه قرار دارد و دچار موریانه خوردگی تیرهای سقف و همچنین تخریب بیشتر سقف ها شده بود، مرمت می شود.

مظاهری تصریح کرد: با توجه به گستردگی آسیب های قلعه قمیشلو، برای مرمت کامل نیاز به اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال است و تمام تلاش این اداره تأمین اعتبارات مرمتی لازم است لیکن تنها راهکار نجات بخشی قلعه از تخریب کامل و حفاظت از آن سرمایه گذاری بخش خصوصی در ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت قلعه تاریخی پارک ملی قمیشلو آغاز شد

مرمت قلعه تاریخی پارک ملی قمیشلو آغاز شد