مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 12:252023-08-29اقتصادي

ثبت فرآیند تولید نان سنگک از آرد گندم و آرد بلوط در فارس


رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس از اختراع فرمولاسیون و فرآیندی برای تولید نان سنگک از آرد گندم و بلوط خبر داد.

- ایسنا/فارس رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس از اختراع فرمولاسیون و فرآیندی برای تولید نان سنگک از آرد گندم و بلوط خبر داد.

ابوالفتح مرادی از ثبت دو فقره اختراع در حوزه کشاورزی در این مرکز خبرداد که ثبت داخلی شده و نمونه مشابه خارجی ندارد و با اشاره به ثبت اختراع ماشین بینایی برای تعیین میزان شکستگی و ناخالصی دانه های گندم و برنج، بیان کرد: اختراع این دستگاه با دقت 100 در صدی می تواند دانه های شکسته گندم و برنج را از دانه های سالم تشخیص دهد آنهم با یک دهم زمانی که در حالت عادی تلف می شود.

به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس، مرادی با بیان اینکه این ماشین بینایی هیچ نمونه خارجی ندارد، افزود: این دستگاه هنوز به تولید انبوه نرسیده و فعلا این دستگاه، به ثبت داخلی رسیده است.

مرادی یکی دیگر از دستاوردهای مرکز تحقیقات کشاورزی فارس را اختراع فرمولاسیون و فرآیند تولید نان سنگک از آرد گندم و آرد بلوط عنوان کرد و گفت: این اختراع نیز توسط همکاران مرکز تحقیقات کشاورزی فارس ثبت شده و در سلامت مردم نقش دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت فرآیند تولید نان سنگک از آرد گندم و آرد بلوط در فارس

ثبت فرآیند تولید نان سنگک از آرد گندم و آرد بلوط در فارس