مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 11:402023-08-26سياسي

آغاز مرمت یک خانه تاریخی مربوط به دوره افشاریه در روستای درمیان


مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان درمیان گفت: مرمت بخشی از خانه تاریخی عبدالله بیک مسینایی در روستای درمیان آغاز شد.

- ایسنا/خراسان جنوبی مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان درمیان گفت: مرمت بخشی از خانه تاریخی عبدالله بیک مسینایی در روستای درمیان آغاز شد.

امیراسماعیل شهسواری، امروز شنبه 4 شهریور به رسانه های گروهی گفت: با تخصیص اعتبارات از محل اعتبارات ابلاغی 1401، اقدامات مرمتی پیش بینی شده بخشی از خانه تاریخی عبدالله بیک مسینایی در روستای درمیان از جمله آواربردای و انتقال نخاله های قسمت حیاط درونی بنا، نماچینی با آجرسنتی، اجرای کف فرش حیاط اندرونی با آجر سنتی، هره چینی با آجرسنتی انجام خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان درمیان افزود: منزل تاریخی عبدالله بیک مسینایی از آثار شاخص شهرستان درمیان است که از ویژگی های این بنا می توان به پنجره های ارسی و مشبک، تزیینات رسمی بندی و گچ بری های نفیس آن اشاره کرد.

شهسواری ادامه داد: ضلع شمالی بنا دو اشکوبه (طبقه) و دارای ایوان بوده، که اتاق شاه نشین به ایوان راه داشته و دارای تزیینات گچی نفیسی است.

دوره ساخت این بنا به اواخر دوره افشاریه و اوایل دوره قاجار بازمی گردد و در تاریخ 12 تیرماه 84 و با شماره 12568 در فهرس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مرمت یک خانه تاریخی مربوط به دوره افشاریه در روستای درمیان

آغاز مرمت یک خانه تاریخی مربوط به دوره افشاریه در روستای درمیان