مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 شهریور 1402 ساعت 13:252023-09-01اقتصادي

«بازار آب»؛ راهی برای مدیریت منابع آبی


طرح «بازار آب» که وزارت نیرو به صورت ابتکاری در استان های مختلف کشور ازجمله سمنان آن را اجرایی کرده، راهی برای مدیریت آب ها و دوری از منابع اندک در دسترس است و با قوت پیگیری می شود.

- خبرگزاری فارس- معصومه رشیدی: کم آبی شدید، بحران خشک سالی و متعاقب آن، تهدید زیرساخت های توسعه استان سمنان در مرکز کشور این روزها جزو دغدغه های جدی مردم و مسؤولان این استان محسوب می شود.

سمنان در مرکز کشور، اولویت اساسی دولت ها برای توسعه منطقه ای محسوب می شود و آب ، محور توسعه این استان است.

در سال های اخیر، کم آبی شدید به شکل گیری بحران خشک سالی و تهدید زیرساخت های توسعه در استان سمنان انجامیده و توجه به تأمین آب برای این استان به عنوان زیرساخت توسعه از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

در این شرایط، بدیهی است که عدم توجه به تأمین آب پایدار و باکیفیت برای مناطق مختلف استان سمنان در بخش های مختلف شرب، صنعت و معدن سبب ایجاد نارضایتی مردم، فعالان اقتصادی و تولیدی و فرار سرمایه گذاری از مرکز کشور می شود و دولت سیزدهم دنبال راهکارهایی است تا این اتفاق نامیمون هیچ وقت رخ ندهد.

توجه به لزوم تأمین آب پایدار با توجه به شعار سال رهبر معظم انقلاب مبنی بر رشد تولید و برداشتن موانع توسعه صنعتی و معدنی از پیش پای تولید امروز بیش از همیشه اهمیت یافته و وزارت ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«بازار آب»؛ راهی برای مدیریت منابع آبی

«بازار آب»؛ راهی برای مدیریت منابع آبی