مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 شهریور 1402 ساعت 09:552023-09-14اقتصادي

ماجرای زیر آب رفتن شالیزارهای اطراف درودزن


مدیر روابط عمومی آب منطقه ای فارس، پیرامون انتشار یک کلیپ در شبکه های اجتماعی در مورد زیرآب رفتن شالیزارهای اطراف درودزن توضیحاتی ارائه داد.

- طی روزهای اخیر فیلمی در شبکه های اجتماعی مبنی بر رهاسازی آب سد ملاصدرا و احاطه اراضی زیر کشت برنج در مسیر رهاسازی منتشر شده است که مدیر روابط عمومی سازمان شرکت آب منطقه ای فارس در گفت وگو با ایسنا و در واکنش به انتشار این فیلم بیان کرد: سد ملاصدرا با حجم 440 میلیون مترمکعب در شهرستان اقلید واقع شده است.

شریفی ادامه داد: امسال بر اساس تکلیف قانونی وزارت نیرو برای مدیریت مصرف برق در پیک تابستان و کمک به رفع بخشی از ناترازی در این حوزه، تصمیم گرفته شد که بخشی از آب سد ملاصدرا رهاسازی شود لذا یکی از نیروگاههای سد بصورت فول برای تولید 46 مگاوات در ساعت در مدار تولید برق قرار گرفت.

او خاطرنشان کرد: از طرفی اراضی که در دریاچه سد درودزن تملک شده به نام سازمان آب و در تملک دولت جمهوری اسلامی است اما متاسفانه علی رغم اعلامیه، اطلاعیه ها و آگهی ها برخی ار مردم محلی اقدام به کشت برنج در این اراضی می کنند.

مدیر روابط عمومی سازمان شرکت آب منطقه ای فارس گفت: از سویی حجم آب پشت سد درودزن امسال با رهاسازی بخشی از آب سد ملاصدرا افزایش یافت و امسال علی رغم اینکه کشاورزان تصور نمی کردند در اراضی که کشت بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای زیر آب رفتن شالیزارهای اطراف درودزن

ماجرای زیر آب رفتن شالیزارهای اطراف درودزن