مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 08:102023-09-18اجتماعي

داستان ناتمام جمع آوری سگ های ولگرد؛ این بار در سنندج


هوا رو بە تاریکی است، صدای سگ هایی کە از کوچە پس کوچەها می آید، مردمی را کە در پایان روز بە خانە بازمی گردند، بە هراس می اندازد.

- قدم هایش را تندتر می کند تا بلکە زودتر بە خانە برسد، تا مبادا با سگ هایی کە صدایشان از کوچە پشتی بە گوش می رسد، برخورد کند یا آماج حملەهای دستە جمعی آن ها قرار گیرد.

این روزها در هر خیابان و کوی و برزنی از شهر سنندج کە می نگری جولان سگ های ولگرد و بدون صاحبی را می بینی کە چهرە شهر را خدشەدار کردە و روزبەروز بە تعداد آن ها افزودە می شود.

آوارە و گرسنە در پی غذا هستند، هر انسانی را کە می بینند بە سرعت بە او نزدیک می شوند تا بلکە تکە نانی سهمشان شود و گاهی هم برای سیر کردن شکم خود بە انسان ها حملە می کنند.

اغلب اوقات به صورت گلەای در حال عبور از کوچەهای شهر هستند و ترس و خوف را برای اهالی شهر سنندج بە ارمغان می آورند و هرسالە در شهرهای مختلف ایران کودکانی قربانی حضور این موجودات بلاصاحب می شوند.

روز و شب ندارد، ربطی هم بە پایین شهر و بالای شهر ندارد؛ این روزها جمعیت سگ های ولگرد بە سرعت در حال افزایش است، در همەجا جولان می دهند و آرامش و امنیت شهر را با حضورشان بهم ریختەاند.

در گذشتە شهرداری ها متولی اصلی ساماندهی سگ های ولگرد و بلاصاحب بودند، اما امروز باتوجە بە افزایش بی رویە جمعیت سگ ها در شهر این کار بە


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داستان ناتمام جمع آوری سگ های ولگرد؛ این بار در سنندج

داستان ناتمام جمع آوری سگ های ولگرد؛ این بار در سنندج