مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 21:152023-09-12فرهنگي

تقویم ارشاد آذربایجان شرقی تا 6 ماه آینده پر شده است


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: در پاییز دلنشین تبریز، بهار دلپذیر فرهنگی برگزار می شود وتقویم ارشاد استان برای شش ماه آینده پر شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدحسین بلاغی عصر روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه روز ملی شعر و ادب فارسی 27 شهریور به مناسبت سالروز درگذشت محمدحسین بهجت تبریزی ملقب به استاد شهریار نام گذاری شده است، اظهار کرد: استاد شهریار دارای مؤلفه های مختلفی بوده که اشعار وی در شعر ترکی و فارسی فاخر و کم نظیر بوده و چنین شاعری که مسلط به 2 زبان در دوره معاصر باشد، بی نظیر است.

وی زمان شناسی استاد شهریار را از دیگر ویژگی های این استاد نام برد و اظهار کرد: وی به مسائل زمان زیست خود آشنا بود و با توجه به حساسیت به مسائل اجتماعی، سیاسی، ملی، میهنی و منطقه ای آن زمان و درک صحیح از این مسائل بر مبنای آن کنشگری و شعرسرایی کرده و آثار وی اثر بخش بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به غزل های عاشقانه، اشعار حماسی و توصیفی این استاد، گفت: آن چنان که باید این شاعر در سطح دنیا و کشور شناسانده و معرفی نشده است.

بلاغی، ادامه داد: روز ملی شعر و ادب فارسی، روز انسجام و وحدت آفرین رویداد با محوریت تبریز در سطح کشور بوده و برنامه های متعددی در سطح کشور و استان تدارک دید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقویم ارشاد آذربایجان شرقی تا 6 ماه آینده پر شده است

تقویم ارشاد آذربایجان شرقی تا 6 ماه آینده پر شده است