مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 11:552023-09-10پزشكي

چگونه از ابتلا به تب کریمه کنگو پیشگیری کنیم؟


معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: با نگهداری گوشت دام تازه ذبح شده به مدت 24 ساعت در یخچال عامل بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از بین می رود.

- ایسنا/کرمانشاه معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: با نگهداری گوشت دام تازه ذبح شده به مدت 24 ساعت در یخچال عامل بیماری "تب خونریزی دهنده کریمه کنگو" از بین می رود.

شاهرخ یارویسی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری مشترک بین انسان و دام است، گفت: این بیماری در دام علامتی ندارد و صرفا با یک تب خفیف چند روزه همراه است.

یارویسی با بیان اینکه بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از روی ظاهر دام آلوده به هیچ عنوان قابل تشخیص نیست، تاکید کرد: هیچ دامپزشکی نمی تواند وجود بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو را با معاینه ظاهری بدن دام تشخیص بدهد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه عامل بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از طریق حشرات بندپا خصوصاً کنه ها از دام بیمار به دیگر دام ها منتقل می شود، اظهار کرد: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از طریق گزش به دیگر دام ها منتقل می شود و دام آلوده در طول دوره ای که آلودگی در بدنش وجود دارد، ناقل بیماری است و اگر فردی در این هنگام با ترشحات آن دام ارتباط داشته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه از ابتلا به تب کریمه کنگو پیشگیری کنیم؟

چگونه از ابتلا به تب کریمه کنگو پیشگیری کنیم؟