مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 13:052023-09-18اقتصادي

هر چادر عشایر یک کارخانه تولیدی است


مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی گفت: : سالانه 30 هزار تن شیر، هشت هزار و 880 تن گوشت، 855 تن پشم، 60 هزار مترمربع صنایع دستی اعم از ورنی 25 هزار مترمربع ورنی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، محمدحسن آل هاشم، مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی امروز در نشست خبری خود با رسانه های استان اظهار کرد: عملکرد دستگاه امور عشایر ویترینی نیست، کارهای ما مثل راهسازی، مسکن سازی، ایجاد کارخانه نیست بلکه کار و وظیفه ما در بطن جامعه عشایری است و به عبارتی یک کار جهادی در مناطق عشایری است.

وی با بیان اینکه در راستای محرومیت زدایی اقدامات بی نظیری صورت گرفته است که هیچ کدام در قلم و تصویر نیامده است، ادامه داد: عشایر زندگی قبیله ای دارند، وابستگی به دام و مرتع دارند و شیوه زندگانی به روش کوچ است.

مدیرکل امور عشایر استان با اشاره بر اینکه ما یک اداره کل مستقل هستیم و منابع ملی و استانی داریم، گفت: با توجه به اقلیم استان آذربایجان شرقی، این استان یکی از مناطق عشایرنشین است به طوریکه نزدیک بر 2 درصد جمعیت استان را عشایر تشکیل داده است.

6 درصد عشایر کشور در آذربایجان شرقی وی افزود: در فصل ییلاق، 6 درصد عشایر کشور از استان آذربایجان شرقی است  و همچنین در فصل قشلاق نیز  4 درصد عشایر کشور از استان ماست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هر چادر عشایر یک کارخانه تولیدی است

هر چادر عشایر یک کارخانه تولیدی است