مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 11:102023-09-11اقتصادي

جایگاه ویژه ایران در سرعت توسعه نیروگاه های خورشیدی


با توجه به اینکه ایران 6913 مگاوات نیروگاه خورشیدی تا 2 سال آینده را در دست احداث دارد از نظر سرعت توسعه این نیروگاه ها در صدر جدول جهانی سرعت توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر قرار خواهد گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ایران منابع قابل توجهی انرژی تجدیدپذیر را به خود اختصاص داده و از شهریور سال 1400 برنامه توسعه 10 هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر در دستور کار قرار گرفته است.

بر این مبنا، آخرین گزارش ها از نهادهای ذی ربط توسعه تجدیدپذیر بیانگر آن است که 6913 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در سرتاسر ایران در دست احداث است و در آینده نزدیک برق خود را به شبکه سراسری تزریق خواهد کرد.

بر اساس این اطلاعات، هم اکنون 3026 مگاوات نیروگاه خورشیدی در قالب 113 واحد نیروگاهی به مرحله پس از مناقصه رسیده و پروانه احداث برای آن ها صادر شده است.

همچنین در راستای برنامه احداث نیروگاه تجدیدپذیر جهت تامین برق صنایع نیز، 2800 مگاوات نیروگاه در قالب 31 واحد تولید برق پروانه احداث گرفته اند.

در بخش احداث نیروگاه تجدیدپذیر بر مبنای تابلوی برق سبز بورس انرژی و همچنین احداث نیروگاه برای تامین برق مزارع استخراج رمز ارز به ترتیب 30 و 52 مگاوات نیروگاه در قالب 16 واحد تولید برق به مرحله پروانه احداث رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایگاه ویژه ایران در سرعت توسعه نیروگاه های خورشیدی

جایگاه ویژه ایران در سرعت توسعه نیروگاه های خورشیدی