مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 09:402023-09-10حوادث

دستگیری 7 حفار غیرمجاز در روستای گلابر شهرستان ایجرود


فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان از دستگیری 7 حفار غیرمجاز و کشف و ضبط تعدادی از ادوات حفاری در روستای گلابر شهرستان ایجرود خبر داد.

- ایسنا/زنجان فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان از دستگیری 7 حفار غیرمجاز و کشف و ضبط تعدادی از ادوات حفاری در روستای گلابر شهرستان ایجرود خبر داد.

سرهنگ ناصر حبیبیان در گفت وگو با ایسنا گفت: در پی تماس های مردمی و ارائه گزارش مبنی بر حضور حفاران غیرمجاز در روستای گلابر شهرستان ایجرود، بلافاصله ماموران انتظامی و نیروهای یگان حفاظت به محل اعزام و هفت حفار غیرمجاز دستگیر شدند.

این مسئول افزود: در این عملیات تعدادی ادوات حفاری کشف و ضبط شده و متهمان پس از دستگیری و تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان بیان کرد: بر اساس ماده 562 قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات) هرگونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع است و مرتکب به حبس از 6 ماه تا سه سال و ضبط اشیای کشف شده به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگیری 7 حفار غیرمجاز در روستای گلابر شهرستان ایجرود

دستگیری 7 حفار غیرمجاز در روستای گلابر شهرستان ایجرود