مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 شهریور 1402 ساعت 15:502023-08-27فرهنگي

ابلاغ دستور خط فارسی به مراکز تبلیغاتی


عباس محمدیان، مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی گفت: نسخه الکترونیکی دستور خط فارسی برای استفاده در انواع آگهی ها به کانون های آگهی و تبلیغاتی سراسر کشور ابلاغ شد.

- عباس محمدیان، مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی گفت: نسخه الکترونیکی دستور خط فارسی برای استفاده در انواع آگهی ها به کانون های آگهی و تبلیغاتی سراسر کشور ابلاغ شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی، با تاکید بر این‏که خط، چهره مکتوب زبان است و به موجب اصل پانزدهم قانون اساسی باید پیرو اصول و ضوابطی باشد تا همگان با رعایت آن‏ها، هویت خط را تثبیت کنند و محفوظ دارند، گفت: این دستور خط، توسط فرهنگستان زبان و ادب فارسی و با هدف درست نویسی، حفظ و پاسداشت زبان و خط فارسی در نوشته ها، آگهی ها و آثار مکتوب، منتشر شده و نسخه ابلاغی آن، ویراست جدید مصوب جلسه دویست و یازدهم فرهنگستان است.

محمدیان هم‏چنین تصریح کرد: دفتر تبلیغات و اطلاع‏ رسانی در راستای پاسداشت، حفظ و صیانت از زبان و خط فارسی و به منظور اجرای دقیق قانون در نوشتار رسمی تمامی آگهی‏ های تبلیغاتی چاپی و محیطی، سر در اصناف و بسته ‏بندی کالاها در همکاری مشترک با فرهنگستان زبان و ادب فارسی، نسخه الکترونیکی جدید دستور خط فارسی را به تمامی کانون های آگهی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابلاغ دستور خط فارسی به مراکز تبلیغاتی

ابلاغ دستور خط فارسی به مراکز تبلیغاتی