مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 شهریور 1402 ساعت 15:452023-08-30پزشكي

دانشمندان MIT تشخیص پزشکی را متحول کردند


دانشمندان موسسه فناوری ماساچوست(MIT) از یک نشانه نوری در مهره هایی به نام داینابید(Dynabead) استفاده کرده اند تا حضور عوامل بیماری زا را در نمونه های مختلف، - دانشمندان موسسه فناوری ماساچوست(MIT) از یک نشانه نوری در مهره هایی به نام داینابید(Dynabead) استفاده کرده اند تا حضور عوامل بیماری زا را در نمونه های مختلف، آن هم در کمتر از یک ثانیه تایید کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، مهندسان موسسه فناوری ماساچوست(MIT) یک نشانه نوری جدید را در یک مجموعه پرکاربرد از مهره های مغناطیسی کشف کرده اند که امکان تشخیص سریع عوامل بیماری زا را در تست های تشخیصی مختلف فراهم می کند.

به عنوان مثال، این مطالعه که در انتظار بررسی همتاست، قابلیت جدید این مهره ها را برای افشای سریع ردپاهایی از پاتوژن(عامل بیماری زا) باکتری سالمونلا برجسته کرد.

این نوآوری علاوه بر تأثیر بر ایمنی مواد غذایی، می تواند روشی را برای متخصصان پزشکی ارائه دهد تا به سرعت و با دقت منبع بیماری را در یک نمونه مشخص شناسایی کنند.

تشخیص پاتوژن ها در یک ثانیه در دنیای تشخیص، انتظار برای نتایج آزمایش می تواند خسته کننده و وقت گیر باشد.

چه آزمایش خون باشد چه تجزیه و تحلیل آلودگی آب یا بررسی آلودگی مواد غذایی، دریافت نتیجه اغلب به مراحل پردازش نمونه و تجزیه و تحلیل پر زحمت آن بستگی دارد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشمندان MIT تشخیص پزشکی را متحول کردند

دانشمندان MIT تشخیص پزشکی را متحول کردند