مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 شهریور 1402 ساعت 14:362023-09-14بين الملل

سفر هیأتی از اربیل به بغداد برای حل اختلافات


هیأتی از اقلیم کردستان عراق به رهبری مسرور بارزانی با هدف رایزنی با مقامات دولت مرکزی، وارد بغداد شد و مورد استقبال السودانی قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، هیأتی از اربیل امروز (پنج شنبه) به سرپرستی مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان وارد بغداد شد و مورد استقبال محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق قرار گرفت.

به نوشته وبگاه خبری شفق نیوز، هدف از این سفر که از مدت ها پیش برنامه ریزی شده بود، رایزنی با دولت فدرال عراق در خصوص حقوق ماهانه کارمندان و کارگران در منطقه کردستان و سهم این منطقه از بودجه سالیانه اعلام شده است.

در این هیأت، قباد طالبانی از حزب اتحاد میهنی و معاون مسرور بارزانی، آوات الشیخ جناب وزیر دارایی و اقتصاد، امید صباح رییس دفتر شورای نخست وزیری و آمانج رحیم منشی شورای وزیران اقلیم حضور دارند که در فرودگاه بغداد مورد استقبال تعدادی از وزرای دولت عراق از جمله فؤاد حسین وزیر خارجه این کشور قرار گرفتند.

این هیأت قرار است با رؤسای قوای سه گانه در بغداد دیدار کند.

مسرور بارزانی در بدو ورود به بغداد در صفحه ایکس خود (توییتر سابق) نوشت: من امروز در بغداد هستن تا با نخست وزیر، رییس جمهور و رییس پارلمان و تعدادی از رهبران سیاسی جهت تأکید بر حقوق قانونی شهروندان اقلمی کردستان گفت و گو کنم؛ امید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر هیأتی از اربیل به بغداد برای حل اختلافات

سفر هیأتی از اربیل به بغداد برای حل اختلافات