مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 شهریور 1402 ساعت 06:302023-08-27بين الملل

تحلیلگر عراقی: همکاری مثبت تهران-بغداد به شکل واضحی نمایان شده است


تحلیلگر برجسته عراقی در اظهاراتی به بیان برخی دیدگاه های خود درباره دیپلماسی دولت سیزدهم در قبال همسایگان؛ علی الخصوص کشور عراق پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عباس العرداوی تحلیلگر سیاسی عراقی اظهار داشت: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران طی دو سال اخیر با مشخصه هایی چون صلح و آرامش، نرمش و پویایی، عدم تحریک و نیز تبیین مواضع صریح در قبال مسائل و رویکردهای سیاسی روشن در منطقه متمایز شده است.

وی با اشاره به اینکه در این دوره سیاست گفت وگو میان کشورهای حوزه خلیج فارس برجسته تر شد، گفت: تبادل دیپلمات های ایرانی با کشورهای حوزه خلیج فارس، تلاش واقعی برای از بین بردن مشکلات و ایجاد یکپارچگی اقتصادی برای همگان روشن است و برجسته ترین آنها حل وفصل مشکلات با عربستان سعودی و مهار بحران مرزی با افغانستان است.

العرداوی تصریح کرد: ایران به خوبی می داند که همکاری در حوزه امنیت در منطقه خلیج فارس از نظر اقتصادی و سیاسی برای همه مهم است و هرگونه تشدید تنش امنیتی بر منابع کشورهای حوزه خلیج فارس تاثیر می گذارد و تهران کشورهای عربی را به برقراری امنیت مشترکی فراخواند که بیگانگان در آن جایی ندارند.

وی معتقد است: این فراخوان ها پس از درز اخباری مبنی بر راه اندازی ائتلاف دریایی کشورهای خلیج فارس به خوبی نتیجه داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحلیلگر عراقی: همکاری مثبت تهران-بغداد به شکل واضحی نمایان شده است

تحلیلگر عراقی: همکاری مثبت تهران-بغداد به شکل واضحی نمایان شده است