مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 شهریور 1402 ساعت 19:402023-08-28دانش

برنامه پژوهشکده علوم زمین برای استحصال لیتیوم موجود در شورابه های قم


رییس پژوهشکده علوم زمین سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی با اشاره به وجود منابع لیتیوم در کلاس جهانی در شورابه های پلایای دریاچه های قم و خور و بیابانک، - گفت: وزارت صمت می تواند از ظرفیت های علمی این پژوهشکده و دانشجویان دانشگاه ها در این راستا استفاده کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، راضیه لک در آیین اختتامیه طرح تحول زمین شناسی و اکتشافات ذخایر معدنی استان خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت 33 ساله پژوهشکده علوم زمین در کنار سازمان زمین شناسی افزود: این پژوهشکده تنها پژوهشکده دارای مجوز از سازمان گسترش آموزش عالی است و توانسته است با همکاری معاونت معدنی وزارت صمت از منابع دولتی در جهت استفاده از ظرفیت های دانشجویان و اساتید برای اجرای پروژه های شورای عتف برخوردار شود.

وی با تاکید بر اینکه این پژوهشکده پل ارتباطی میان وزارت صمت و وزارت علوم است، خاطر نشان کرد: تقاضا دارم که وزارت صمت تکلیف این پژوهشکده را روشن کند، چرا که در شورای گسترش به دنبال تعیین تکلیف برای آن هستند و نیاز است تا روشن شود این پژوهشکده وابسته به وزارت علوم است.

لک با اشاره به ایجاد کرسی یونسکو در حوزه علوم زمین و مخاطرات، ادامه داد: این کرسی ظرفیت مناسبی برای ارتباطات بین المللی است و برای حوزه لیتیوم بهترین موردی که می توان استفاده کرد، ظرفیت کرسی یونسکو ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه پژوهشکده علوم زمین برای استحصال لیتیوم موجود در شورابه های قم

برنامه پژوهشکده علوم زمین برای استحصال لیتیوم موجود در شورابه های قم