مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 شهریور 1402 ساعت 15:102023-08-25اقتصادي

12 میلیون تُن گندم به دستور رییس جمهور از کشاورزان خریداری می شود


وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به بودجه امسال برای خرید 8.

5میلیون تُن گندم گفت: تاکنون 10 میلیون تن خریداری شده که دو میلیون تُن دیگر نیاز است و رییس جمهور دستور خرید را صادر کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدعلی نیکبخت بعد از ظهر جمعه در ادامه سفر به اسلامشهر و نشست با فعالان بخش کشاورزی این شهرستان اظهار داشت: در بودجه امسال قرار بود 8.

5 میلیون تُن گندم خریداری کنیم که تاکنون 10 میلیون تن را خرید کرده ایم و پیش بینی ما این است که دو میلیون تُن بیشتر خرید انجام شود و همین دو میلیون تن یعنی 300 هزار میلیارد ریال و با این وجود رییس جمهور دستور پرداخت را صادر کرده است.

نیکبخت با بیان اینکه در دوشنبه ای که گذشت در خصوص مطالبات گندم کاران مقرر شد 50 همت پرداخت شود که ما نیز در حال پرداخت آن به کشاورزان هستیم گفت: مطالبات سنگین است اما به مرور پرداخت می شود چراکه این میزان خریداری بیشتر در بودجه دیده نشده بود.

وی عنوان داشت: حفظ امنیت غذایی در گرو حفظ کاربری اراضی است و تهران بدترین وضعیت را در این بخش دارد و 18 میلیون هکتار زمین قابل کشت داریم که فقط 6 درصد این زمین ها درجه یک حاصلخیز است اما با توجه به رشد جمعیت، کارخانه و ویلاسازی می خواهند این امور روی آن 6 درصد ایجاد شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

12 میلیون تُن گندم به دستور رییس جمهور از کشاورزان خریداری می شود

12 میلیون تُن گندم به دستور رییس جمهور از کشاورزان خریداری می شود