مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 شهریور 1402 ساعت 12:302023-08-31فرهنگي

پیوند مردم با آیین های عاشورایی ناگسستنی است


مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران گفت: پیوند مردم با آیین های عاشورایی ناگسستنی است و ما وظیفه داریم که فعالیت هایی در این جهت انجام دهیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مراسم افتتاح نمایشگاه و نشست آیین های عاشورایی تهران با نگاهی ویژه به شمیران با هدف پاسداشت و معرفی مواریث ملموس و ناملموس عاشورایی اعم از آیین ها و تکیه های ثبت ملی شده منطقه شمیران در مجموعه نیاوران برگزار شد.

این مراسم با حضور احمد مسجد جامعی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیژن مقدم مدیر این مجموعه و جمعی از پیرغلامان و محبین اهل بیت منطقه شمیرانات و سایر علاقه مندان در تالار آبی این مجموعه برگزار شد.

بیژن مقدم مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در ابتدای این مراسم ضمن خوشامدگویی به پیرغلامان و مدعوین اظهار داشت: این برنامه به سبک تمام برنامه هایی که برای امام حسین (ع) برگزار می شوند به صورت جمعی و با همکاری تکایای مختلف شمیران، شهرداری منطقه و مجموعه کاخ گلستان انجام شده است.

وی ادامه داد: این مراسم از جنس خود جهت پیوند ما با سایر مجموعه هایی که در منطقه داریم جدید است و مجموعه نیاوران به تمام منطقه به خصوص اهالی آن تعلق دارد.

او توضیح داد: یکی از رسالت های مجموعه های فرهنگی تاریخی که بخشی از میراث فرهنگی کشور تلقی می شوند حفاظت، تبیین و معرفی میراث نامل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیوند مردم با آیین های عاشورایی ناگسستنی است

پیوند مردم با آیین های عاشورایی ناگسستنی است