مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 شهریور 1402 ساعت 07:402023-08-30اقتصادي

تولید گندم در کرمانشاه از مرز یک میلیون تن گذشت


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از تولید بیش از یک میلیون تن گندم در استان خبر داد.

- ایسنا/کرمانشاه معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از تولید بیش از یک میلیون تن گندم در استان خبر داد.

فرهادشریفی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به رشد چشمگیر تولید و خرید تضمینی گندم در استان در سال زراعی جاری، اظهار کرد: تاکنون یک میلیون و 50 هزار تن گندم در استان تولید شده است.

وی گفت: همچنین تاکنون803 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان و 80 هزار تن گندم بذری تحویل مراکز خرید تضمینی گندم در استان شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به خرید بی سابقه گندم در مراکز خرید تضمینی استان، گفت: پیش از این، رکورد خرید تضمینی گندم در استان مربوط به سال 1385 با خرید 785 هزار تن گندم بود و امسال رکورد خرید گندم از کشاورزان استان شکسته شده است.

شریفی با بیان اینکه شکسته شدن رکورد خرید تضمینی گندم در استان در حالیست که سطح زیرکشت گندم در استان در مقایسه با سال زراعی گذشته تغییری نکرده، ادامه داد: در سال زراعی جاری حدود 400 هزار هکتار از اراضی زراعی استان کرمانشاه شامل حدود 300 هزار هکتار از اراضی دیم و 100 هزار هکتار از اراضی آبی زیر کشت گندم رفته بود که تقریبا مع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید گندم در کرمانشاه از مرز یک میلیون تن گذشت

تولید گندم در کرمانشاه از مرز یک میلیون تن گذشت