مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 شهریور 1402 ساعت 14:362023-09-14بين الملل

ضرب الاجل تهران بارزانی را راهی بغداد کرد


وفق توافق نامه امنیتی ایران و عراق، بغداد متعهد شده تا پایان روز 28 شهریورماه، علاوه بر خلع سلاح کامل گروهک های تروریستی ضد ایران مستقر در اقلیم، - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - نورنیوز نوشت: مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در رأس هیئتی پیش از ظهر امروز پنج شنبه در بغداد به ملاقات محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق رفت.

در همین خصوص؛ دفتر نخست وزیری عراق در بیانیه ای اعلام کرد: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق روز پنجشنبه در دفترش از مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق و قباد طالبانی، معاون او و هیئت همراهشان استقبال کرد.

این ملاقات که در آستانه پایان ضرب الاجل شش ماهه مندرج در توافق نامه امنیتی تهران-بغداد صورت می گیرد می تواند از جنبه های مختلف حائز اهمیت باشد.

 وفق توافق نامه امنیتی ایران و عراق، بغداد متعهد شده تا پایان روز 28 شهریورماه، علاوه بر خلع سلاح کامل گروهک های تروریستی ضد ایران مستقر در اقلیم، همه آنها را از مناطق نزدیک به مرزهای ایران به عمق خاک این کشور منتقل کند.

گرچه مسرور بارزانی روز گذشته به صورت کلی هدفش از سفر به بغداد را حل مسالمت آمیز مشکلات با دولت فدرال عراق اعلام کرد، اما با توجه به مجموع تحولات یک هفته اخیر از جمله سفرهای جداگانه بافل طالبانی رییس حزب اتحادیه میهنی و فواد حسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرب الاجل تهران بارزانی را راهی بغداد کرد

ضرب الاجل تهران بارزانی را راهی بغداد کرد