مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1402 ساعت 11:102023-09-09اقتصادي

ماجرای اربعین؛ کوچی بزرگ برای قدم گذاشتن در فرصت های کرمانشاه


اربعین حسینی برکات فراوانی را برای استان کرمانشاه به ارمغان آورده و مسیر رشد و ترقی استان کرمانشاه را سرعت داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس استان کرمانشاه؛ زهرا میرزایی؛ سفر اربعین یک عزیمت شگفت آور است که عالم هستی، از ابتدای خلقت بشر تاکنون نظیرش را به خود ندیده؛ حرکتی که در آن نه تنها پیکر خاکی، بلکه همه اجزای وجود انسان به حرکت برمی خیزد، انگار ذره ای در مقابل مغناطیس عظمایی، به سمت جذبه ای بی نهایت کشیده می شود! یکی از وجوه کمتر پرداخته شده اربعین، مبحث اقتصاد اربعین است که موضوعی بسیار مهم و قابل پردازش به عنوان یک الگوی توسعه اقتصادی در سطح ملی و حتی منطقه ای است.

هرساله در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی و مراسم پرشکوه راهپیمایی اربعین میلیون ها زائر از سراسر جهان و با عقاید و مذاهب مختلف به سوی عراق و شهر کربلا به راه می افتند تا بزرگ ترین تجمع بشری جهان را بار دیگر به نمایش می گذارند، استقبالی که در سطح بین المللی صورت می گیرد بی سابقه است.

بااین حال شرایط اربعین فرصت های اقتصادی قابل ملاحظه ای را برای جبران عقب ماندگی های اقتصادی استان های مرزی فراهم آورده و از طرفی سرعت رسیدگی به پروژه های زیرساختی مرتبط با اربعین نقش مهمی در تسریع بهبود وضعیت اقتصادی مرزنشینان داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای اربعین؛ کوچی بزرگ برای قدم گذاشتن در فرصت های کرمانشاه

ماجرای اربعین؛ کوچی بزرگ برای قدم گذاشتن در فرصت های کرمانشاه