مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 شهریور 1402 ساعت 10:502023-09-04سياسي

ورود هوش مصنوعی به حوزه ایمن سازی معابر و کاهش تصادفات در کشور


رییس گروه هوشمندسازی ستاد توسعه فناوری های فضایی معاونت علمی از ورود هوش مصنوعی به حوزه ایمن سازی معابر و کاهش تصادفات در کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، شهاب خدامرادی رییس گروه هوشمندسازی ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش سازمان پزشکی قانونی، 48 درصد فوتی های تصادفات را عابران پیاده تشکیل می دهند.

بیشترین تصادفات صورت گرفته در ساعت 20:00 تا 12 بامداد و 16:00 تا 20:00 است این در حالی است که بنابر اعلام رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ متاسفانه هر دو روز شاهد سه فوتی در تصادفات تهران هستیم که حاکی از افزایش شش درصدی فوت عابران پیاده است.

وی با بیان این که بنابر اعلام رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، عدم توجه به جلو اصلی ترین علت تصادفات شهر تهران است، استفاده از تجهیزاتی جهت توسعه حمل و نقل هوشمند در خصوص کاهش تلفات عابرین پیاده را ضروری عنوان کرد و گفت: تجربه کشورهای پیشرو در صنعت حمل و نقل نشان می دهد سامانه گذرگاه امن عابر پیاده قادر است تا حد زیادی از این تلفات جلوگیری کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود هوش مصنوعی به حوزه ایمن سازی معابر و کاهش تصادفات در کشور

ورود هوش مصنوعی به حوزه ایمن سازی معابر و کاهش تصادفات در کشور