مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 14:252023-09-12اقتصادي

گرانی و کمبود سوخت سودان به دنبال اشغال پالایشگاه خارطوم


اشغال پالایشگاه نفت توسط شبه نظامیان در شمال پایتخت سودان به گرانی و کمبود سوخت و به تبع آن گرانی دیگر کالاها و خدمات دامن زده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از العربی الجدید، کنترل پالایشگاه اصلی نفت در منطقه الجیلی در شمال خارطوم ، پایتخت سودان، توسط شبه نظامیان پشتیبانی سریع باعث کاهش تولید پالایشگاه به حداقل سطوح و کمبود عرضه فرآورده های نفت و گاز و افزایش قیمت آن شده است.

از زمان آغاز جنگ داخلی در سودان که به پایان پنجمین ماه خود نزدیک می شود، نیروهای پشتیبانی سریع بسیاری از نهادهای خدماتی حیاتی در پایتخت و مناطق درگیری را تحت کنترل خود گرفته تا از آن به عنوان اهرم فشار بر ارتش این کشور استفاده می کندکه به دنبال بازپس گیری کنترل آن بوده است.

جنگ شدید داخلی در سودان بر شرایط زندگی سودانی ها که از کمبود و گرانی کالاهای ضروری از جمله سوخت رنج می برند، تأثیر گذاشته است.

محمد المصطفی علی، راننده خودرویی در شهر شندی در ایالت رود نیل سودان می گوید که اشغال پالایشگاه نفت توسط شبه نظامیان پشتیبانی سریع منجر به کمبود عمده سوخت و افزایش قیمت آن به 30 هزار پوند در هر گالن و اختلال کلی در رفت و آمد و حمل و نقل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرانی و کمبود سوخت سودان به دنبال اشغال پالایشگاه خارطوم

گرانی و کمبود سوخت سودان به دنبال اشغال پالایشگاه خارطوم