مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 10:502023-09-10اقتصادي

جهان تا چه زمانی به سوخت های فسیلی وابسته است؟


اکسون موبیل در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرد نفت و گاز طبیعی همچنان بیش از نیمی از نیازهای انرژی جهان را در سال 2050 برآورده می کند، زیرا جهان نخواهد توانست افزایش دمای جهانی را زیر 2 درجه سانتیگراد نگه دارد.

- به گزارش تابناک اقتصادی ، ️بر اساس پیش بینی بزرگترین شرکت تولیدکننده نفت آمریکا، جهان تا سال 2050 میلادی بیش از 25 میلیارد تن گاز دی اکسیدکربن مرتبط با انرژی تولید خواهد کرد.

️ این رقم بیش از دو برابر 11 میلیارد تن است که هیئت بین دولتی سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوا (IPCC) می گوید که به طور متوسط در سناریوهای 2 درجه سانتی گراد پایین تر مورد نیاز است.

️ این تولیدکننده بزرگ نفت گفت: انتقال انرژی در حال انجام است، اما برای دستیابی به هدف های بلندپروازانه سازمان ملل تا سال 2050 کافی نیست.

اکسون کمتر از 3 درصد از تقاضای روزانه نفت خام جهان را تولید می کند و در ماه مه سهامداران آن با اکثریت قاطع درخواست ها برای اقدامات قوی تر برای کاهش تغییرات آب و هوایی را رد کردند.

️ آژانس بین المللی انرژی از سال 2021 می گوید که منابع بسیار بیشتری باید به فناوری های انرژی پاک اختصاص داده شود تا جهان در مسیر رسیدن به انتشار خالص صفر تا سال 2050 قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهان تا چه زمانی به سوخت های فسیلی وابسته است؟

جهان تا چه زمانی به سوخت های فسیلی وابسته است؟