مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 12:552023-09-11اقتصادي

خروج سیب از بروجرد ممنوع است


ایسنا/لرستان مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: خروج سیب از بروجرد ممنوع است.

جواد گودرزی امروز 20 شهریورماه در حاشیه جلسه ساماندهی خرید سیب پادرختی که در سالن جلسات اداره جهاد کشاورزی بروجرد برگزار شد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: هرساله به دلایل مختلفی حدود 10 تا 15 درصد میوه های درختان سیب، قبل از برداشت پای درختان می ریزند و به این سیب ها، سیب های پادرختی یا درجه 3 یا صنعتی گفته می شود.

وی تصریح کرد: این سیب ها قابلیت فروش به عنوان سیب تازه خوری و انبار کردن را ندارند و فقط قابل استفاده در صنایع تبدیلی مثل تولید پوره، ترشک و لواشک، سرکه سیب و.

هستند.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد خاطرنشان کرد: فروش این سیب ها یکی از دغدغه های باغداران عزیز شده و می بایست راهکاری برای فروش این سیب ها اندیشیده شود.

گودرزی اضافه کرد: در این میان، یک سری افراد سودجو، به عنوان واسطه اقدام به خرید این سیب ها با قیمت بسیار پایین از باغدار کرده و همان سیب ها را با قیمت بالاتر از شهرستان خارج کرده و در اختیار کارخانجات استان های دیگر قرار می دهند.

وی بیان کرد: به همین منظور جلسه ای با همکاری ادارات مربوطه (تولیدات گیاهی، باغبانی، تنظیم بازار، صنایع تبدیلی) و همچنین مساعدت و همکاری ادارات فرمانداری، دادستانی، تعزیرات، صنعت و معدن و تجارت، رفع موانع تولید، تع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خروج سیب از بروجرد ممنوع است

خروج سیب از بروجرد ممنوع است