مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 17:002023-07-23سياسي

ارادت به امام حسین بین شاعران و سخنوران یزد


ارادت به حضرت امام حسین (ع) و نیز تحلیل، شرح و وصف رویدادهای آن زمان همواره در شعر شاعران فارسی گوی و نیز سخنوران یزدی تبار وجود داشته است.

- یزد- ارادت به حضرت امام حسین (ع) و نیز تحلیل، شرح و وصف رویدادهای آن زمان همواره در شعر شاعران فارسی گوی و نیز سخنوران یزدی تبار وجود داشته است.

خبرگزاری مهر - گروه استان ها- سید محمود الهام بخش*: شعر فارسی از همان بدو پیدایش از نظر پراکندگی جغرافیایی، گستره ای فراگیر داشته است، اهل ذوق از رهگذر مهاجرت به مراکز پیدایش همه دانش ها، فنون و هنرها می شتافتند و پس از کسب توش و توان به زادبوم خود بازمی گشتند و خود عامل نشر و تعلیم آن می شدند.

در این میان نقش دربارها هم بسیار چشمگیر بود که در آن ها شاعران، ادیبان و دانشمندان به هم می رسیدند و تبادل تجربه می کردند.

یزد نیز در بیشتر ادوار تاریخی شاعران، ادیبان، مورخان، دانشمندان و حتی دولت مردان و سیاست مدارانی داشته که از آموختن دانش و کسب تجربه و خلق آثار چه در غربت و چه در همین دیار استقبال می کردند.

ارادت به اهل بیت پیامبر (ص) و ستایش شخصیت های تاریخ ساز عالم اسلام همچون حضرت علی (ع)، حضرت امام حسین (ع) و نیز تحلیل، شرح و وصف رویدادهای زمان آنها همواره در شعر شاعران فارسی گوی و نیز سخنوران یزدی تبار حضور داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارادت به امام حسین بین شاعران و سخنوران یزد

ارادت به امام حسین بین شاعران و سخنوران یزد