مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 09:012023-07-24اقتصادي

خشکاندن باغات شیراز، حیله برخی مالکان برای قانون گریزی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، گرمای طاقت فرسای این روزهای تابستان بدون شک یکی از مهم ترین دلایلش کاهش محسوس حجم باغات شیراز است.

فضای سبزی که روزی سه هزار هکتار وسعت داشت و این روزها حجم آن به کمتر از هزار هکتار رسیده است.

اگر عکس هوایی شهر شیراز را ببینیم مشخص است که بسیاری از باغات خشک شده و بسیاری نیز تبدیل به منازل مسکونی شده اند و حائز اهمیت آنکه اگر این تغییر کاربری هایی که در سطح شهر اتفاق می افتد را ملاحظه کنیم خواهیم فهمید که فاجعه بیش از تغییر کاربری های باغات حوزه استحفاظی قصردشت است؛ چرا که علاوه بر باغات حوزه استحفاظی قصردشت که شامل 5 گروه می شوند، باغات دیگری نیز به صورت پراکنده در سطح شهر شیراز وجود داشته و دارد که اکنون وسعتش به 700 هکتار رسیده است.

مناطق خوش آب و هوای شیراز که روزی مدیون نفس کشیدن درختان بود حالا به بیمارستان و هتل و رستوران تغییر کاربری داده اند تا بیشتر به سمت گرمای هوا پیش برویم و با دست خودمان اکسیژن حاصل از درختان را به نابودی بسپاریم.

این روزها گرچه شورای ششم شهر شیراز از ابتدای آغاز به کار برای حفظ باغات وعده و وعید داده بود اما امروز شاهد هستیم که پس از گذشت دو سال اتفاق محسوسی در این حوزه رخ نداده و گاه و بیگاه خبر ناخوشایند خشک شدن و تغییر کاربری باغات از گوشه و کنار و گاها در بو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکاندن باغات شیراز، حیله برخی مالکان برای قانون گریزی

خشکاندن باغات شیراز، حیله برخی مالکان برای قانون گریزی