مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1402 ساعت 05:302023-08-16اقتصادي

جهانی شدن هگمتانه به تقویت اقتصاد همدان منجر می شود


یکی از کاوشگران ادوار گذشته هگمتانه با تاکید بر اینکه همدان از اندیشه تاریخ پاک نشده است گفت: ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان آثار اقتصادی و فرهنگی زیادی به دنبال دارد.

- یعقوب محمدی فر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص ثبت جهانی پرونده هگمتانه و مرکز تاریخی همدان اظهار کرد: طی سال های اخیر ثبت جهانی آثار تاریخی در کشور با حرکت شتابان تری در حال انجام است که مزایای زیادی برای ما دارد.

وی یکی از مزیت های جهانی شدن را آورده مالی برای مرمت اثر دانست و گفت: مزیت هر اثری برای جهان شدن متفاوت است به طوری که شاخص ها صرفا هنری نیست و هر اثر متناسب با ظرفیت های خود جهانی می شود.

این کاوشگر تپه باستانی هگمتانه عنوان کرد: همدان به لحاظ معماری، هنری و شهرسازی شهر منحصر به فردی است که از لحاظ مکانی و از زمانی که وارد تاریخ نویسی شدیم، رویدادها و اتفاقات زیادی در آن افتاده است.

وی با بیان اینکه همین اتفاقات و رویدادها باعث شده نام این شهر هر بار تغییر کند و هگمتانه، اکباتان، همدانا و همدان را تجربه کند افزود: از دوره هخامنشی و در مجموع از دوره های مختلف تاریخی آثار زیادی به جا مانده و این شهر هیچ گاه از اندیشه تاریخ پاک نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهانی شدن هگمتانه به تقویت اقتصاد همدان منجر می شود

جهانی شدن هگمتانه به تقویت اقتصاد همدان منجر می شود