مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1402 ساعت 08:452023-07-25اجتماعي

بازکشف گونه ای خاص از «گل عروس سنگ» در چهارمحال و بختیاری


رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: گونه ای خاص از گلِ عروسِ سنگ پس از 119 سال در این استان توسط اعضای هیات علمی بخش تحقیقات منابع طبیعی بازکشف شد.

- شهرکرد- رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: گونه ای خاص از گلِ "عروسِ سنگ" پس از 119 سال در این استان توسط اعضای هیات علمی بخش تحقیقات منابع طبیعی بازکشف شد.

حسن جهانبازی در گفت وگو با خبرنگار مهر ، از بازکشف گونه ای از عروس سنگ پس از 119 سال توسط اعضای هیأت علمی بخش تحقیقات منابع طبیعی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری خبر داد و اظهار کرد: عروس سنگ یکی از گل های زیبایی است که تاکنون 64 گونه از آن در دنیا کشف شده است و از این تعداد 49 گونه در ایران و در رشته کوه زاگرس وجود دارد که 15 گونه آن مختص این استان چهارمحال و بختیاری است.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری افزود: عروس سنگ دارای ویژگی های ممتاز در رنگ، زیبایی، تکثیر و رویش است که در صخره ها، شکاف های کوه و دیواره های سنگی می روید.

وی با تاکید بر اینکه از ویژگی خاص دیگر گل عروس سنگ ، گلدهی آن است، گفت: این گونه زمانی گل می دهد که هیچ گل دیگری به گل نرفته است و اواخر زمستان تا خردادماه، گل های آن قابل مشاهده است، گونه Dionysiabachtia


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازکشف گونه ای خاص از «گل عروس سنگ» در چهارمحال و بختیاری

بازکشف گونه ای خاص از «گل عروس سنگ» در چهارمحال و بختیاری