مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1402 ساعت 14:402023-08-16اجتماعي

احتمال سرایت آتش از بخش عراقی تالاب هورالعظیم به بخش ایرانی


معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: با توجه به مشاهده لکه های آتش در بخش عراقی تالاب هورالعظیم، احتمال سرایت آتش به بخش ایرانی آن وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، عادل مولا با اشاره به اینکه تاکنون در بخش ایرانی تالاب هورالعظیم آتش سوزی رخ نداده است، اظهار کرد: لکه های آتش سوزی در بخش عراقی تالاب مشاهده شده اما به دلیل وزش باد این آتش سوزی به بخش ایرانی سرایت نکرده است.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان افزود: در ماه های پیش رو با توجه به اینکه وزش بادهای شرقی آغاز می شود، احتمال وقوع آتش سوزی در تالاب مذکور بالا می رود.

مولا در ادامه بخش عمده نبود آتش سوزی را منوط به شرایط جوی دانست و اضافه کرد: اغلب بادها به سمت غرب هستند و بادهای شرقی شعله های آتش را منتقل می کنند.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: تالاب هورالعظیم امسال سال آبی خوبی را پشت سر نگذاشت و فقط 8 تا 9 مترمکعب آب از ورودی های مختلف همچون نیسان، سابله و هوفل وارد هور می شود.

وی با تاکید بر اینکه میزان تبخیر در تالاب هورالعظیم بسیار بالا و در حدود 50 درصد است، رهاسازی آب به این تالاب را مقطعی عنوان کرد و ادامه داد: رهاسازی آب به این تالاب باید به صورت مستمر باشد تا از میزان تأثیر تبخیر بالا کاس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال سرایت آتش از بخش عراقی تالاب هورالعظیم به بخش ایرانی

احتمال سرایت آتش از بخش عراقی تالاب هورالعظیم به بخش ایرانی