مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 09:152023-08-05پزشكي

گوشت فاقد برچسب بهداشتی دامپزشکی نخرید


شهروندان به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری خطرناک تب خونریزی دهنده کریمه کنگو حتما گوشت قرمز مورد نیاز خود را از مراکز تحت نظارت و مورد تایید دامپزشکی خریداری و به مهر دامپزشکی بر روی لاشه ها دقت کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از جنوب کرمان، علی احمدی مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان با بیان اینکه تب کریمه کنگو از جمله بیماری های بین انسان و دام است که همزمان با آغاز فصل گرما نمود پیدا می کند، تاکید کرد: شهروندان به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری خطرناک تب خونریزی دهنده کریمه کنگو حتما گوشت قرمز مورد نیاز خود را از مراکز تحت نظارت و مورد تایید دامپزشکی خریداری و به مهر دامپزشکی بر روی لاشه ها دقت کنند.

 وی بیان داشت: این بیماری خطرناک هیچ گونه علائمی در دام زنده نداشته و در صورت آلوده بودن دام فقط زمانی می توان از گوشت آن استفاده کرد که شرایط پس از کشتار و از جمله نگهداری لاشه در سالن پیش سرد به مدت 24 ساعت رعایت شده باشد.

 احمدی با اشاره به اینکه احتمال بروز این بیماری در دامداران و اشخاصی که با دام در کشتارگاه در ارتباط هستند، بیشتر است، افزود: سمپاشی و پاک کردن گله از هر نوع کنه در جلوگیری از این بیماری بسیار اهمیت دارد، ضمن اینکه دامداران در صورت مشاهده کنه روی پوست حیوانات از له کردن آن با دست خودداری کنند چرا که این ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گوشت فاقد برچسب بهداشتی دامپزشکی نخرید

گوشت فاقد برچسب بهداشتی دامپزشکی نخرید