مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 مرداد 1402 ساعت 00:452023-08-01اقتصادي

مهارت آموزی کلید رفع مشکل بیکاری است


استاندار گیلان با بیان اینکه مهارت آموزی راهی برای رفع مشکل بیکاری است، گفت: 6.

1 دهم درصد بیکاری در استان جوانان فاقد حرفه و مهارت کافی هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، اسدالله عباسی امروز سه شنبه در جلسه شورای مهارت در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گیلان در رشت اظهار کرد: این جوانان به لحاظ نظری و تئوری کار بلد هستند اما مهارت لازم برای انجام کار را ندارند.

وی با بیان اینکه تقاضا برای کار در رشته های مهارتی وجود دارد، خاطر نشان کرد: فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای و برخورداری مهارت در رشته های مختلف مهارتی و فنی و حرفه ای، نقش مهمی در اشتغال جوانان دارد.

عباسی با اشاره به درآمد خوب نیروهای شاغل در رشته های مهارتی اضافه کرد: فرهنگ مهارت آموزی باید گسترش یابد و خانواده ها نیز باید به اهمیت فراگیری فرزندان به آموزش های مهارتی توجه کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه استاد شاگردی باید نوین باشد و این مهم مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: مهارت آموزی باید در محیط کار واقعی انجام شود، شاگرد برای مهارت آموزی باید محل کار واقعی را از نزدیک بنگرد و انجام کار را در محل مشاهده کند.

عباسی در ادامه با تاکید بر شناسایی نخبگان مهارتی استان تصریح کرد: برای ترویج کارآفرینی تلاش شود ضمن اینکه باید جوانان را به کارآفرینی تشویق کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهارت آموزی کلید رفع مشکل بیکاری است

مهارت آموزی کلید رفع مشکل بیکاری است