مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 مرداد 1402 ساعت 21:152023-08-12سياسي

توافق با گمرک برای ساخت آشکارسازهای کانتینری توسط دانش بنیان ها


طی توافقی با گمرک قرار است دانش بنیان های ایرانی طی مدت 2 سال 50 دستگاه آشکارساز کانتینری را ساخته و تحویل گمرک دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، روح الله دهقانی فیروزآبادی در مراسم امضای موافقت نامه با گمرک در خصوص تولید داخل آشکارسازهای مبتنی بر ایکس ری توسط دانش بنیان ها گفت: این موافقت نامه تعهد دارد که ظرف مدت 2 سال 50 عدد، سال اول 17 دستگاه و سال دوم 33 دستگاه آشکارساز کانتینری بر مبنای ایکس ری با استفاده از توان دانش بنیان ها با مدل های مختلف اقتصادی در اختیار گمرک قرار دهد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور افزود: از آنجا که تعداد دستگاه های مورد نیاز گمرک زیاد است اگر قرار باشد انتقال فناوری از خارج انجام شود، با نظارت علمی و فنی معاونت علمی صورت خواهد گرفت.

دهقانی فیروزآبادی ساخت دستگاه های آشکارساز چمدانی، افراد و حمل و نقل ریلی را از دیگر مفاد این موافقت نامه برشمرد و گفت: با توجه به عزم گمرک در استفاده از توان علم و فناوری کشور و سابقه و تجربه خوب شرکت های دانش بنیان امیدوارم در این مدت2 سال همکاری خوبی در حوزه ساخت و استفاده از این تجهیزات رقم بخورد.

در حال حاضر 4 تا 5 شرکت اعلام آمادگی کرده اند و پیش بینی می کنیم بعد از رسانه ای شدن این موضوع ، تعداد شرکت ها افزایش یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق با گمرک برای ساخت آشکارسازهای کانتینری توسط دانش بنیان ها

توافق با گمرک برای ساخت آشکارسازهای کانتینری توسط دانش بنیان ها