مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 12:402023-07-24اقتصادي

تلاش برای ثبات بازار و افزایش تولید محصولات کشاورزی


رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت:طبق اعلام فائو تا سال 2050 قیمت محصولات کشاورزی در دنیا 2تا 3 برابر افزایش خواهد یافت و باید تلاش خود را برای ثبات بازار و افزایش تولید داشته باشیم.

- رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت:طبق اعلام فائو تا سال 2050 قیمت محصولات کشاورزی در دنیا 2تا 3 برابر افزایش خواهد یافت و باید تلاش خود را برای ثبات بازار و افزایش تولید داشته باشیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سید مجتبی خیام نیکویی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با بنیاد برکت به نقش امنیت غذایی در دنیا اشاره کرد و گفت: بارها به این نکته اشاره شده که امنیت غذایی مساله درجه یک کشور است.

وی با بیان اینکه محدودیت های منابع تولید امروزه ارزش امنیت غذایی را در کشور و جهان دوچندان کرده، افزود: طی سه دهه اخیر میانگین بارش در کشور 30 میلیمتر کاهش یافته و خشکسالی ها و تغییرات اقلیم هم به محدودیت های تولید اضافه کرده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه برای مواجه شدن با این مشکلات باید انقلاب بهره وری در بخش کشاورزی ایجاد شود، گفت: افزایش بهره وری از مسیر علم و فناوری میسر می شود و در این راستا نه تنها باید از ظرفیت های بخش تحقیقات بلکه از ظرفیت های دانشی سایر کشورها و نهادهای بین الملی نیز استفاده کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش برای ثبات بازار و افزایش تولید محصولات کشاورزی

تلاش برای ثبات بازار و افزایش تولید محصولات کشاورزی